Brev:
Mad = dårlig mave?
25. maj 2014
Alder:
5 mdr.
Mad = dårlig mave?
Kære Helen
Jeg er den heldige mor til en rigtig glad og aktiv dreng. Han er tilsyneladende også en meget sulten dreng :) vi startede nemlig på grød for ca 14 dage siden fordi han virkede så sulten (sugede nærmest hele brystet ind i munden ved amning) og hans afføring var meget tør når den endelig kom ca hver 8 dag!
Han tog rigtig godt imod grøden/mosen og spiser meget - måske for meget!? Han får pt ca en dl risgrød evt m lidt frugtmos kl ca syv (afhænger af opvågningstid self) og mos en lille kartoffel med lidt olie eller smør ved 18. Tiden. Dog har han de sidste par dage kun fået grød da han nemlig er begyndt at have afføring MANGE gange om dagen - i går var det ni bleer, nogle af dem kun våde prutter. Han virker som om han har ondt i maven og vågner ofte om natten muligvis pga dette! Bryst får han efter behov men ret ofte synes jeg - også om natten, tit en time efter putning, ved 11/12, mellem 2,3,4 og vågner for tiden kl 5 :(
Tror du det er for tidligt med maden eller skal hans mave bare lige vænne sig til det? Bør jeg lægge amningerne på bestemte tidspunkter? Hans lure er blevet længere måske pga mad men han vågner som sagt pt ved femtiden eller før og sover ikke videre når han får bryst :( når han vågner så tidligt skrider hele "planen" jo ifht mad og søvn? Hvordan forholder jeg mig til det? Jeg ville rigtig gerne have lidt mere struktur og forudsigelighed for lige nu sover og spiser han lidt som vejret blæser. Har du et forslag til hvordan jeg kan få det?
Med venlig hilsen
Luise